صدای بلند Dolce & Gabbana پوشاک شماره

صدای بلند: Dolce & Gabbana پوشاک شماره سیاست زندگی تصویر سبک زندگی مد و لباس

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز وب‌گردی خط و نشان های«قانون جرایم رایانه ای» جهت متعرضان به حریم شخصی

    یکی دیگر از انواع جرایم رایانه‌ای که معمولاً تبعات ناگواری در جامعه به جا می‌گذارد، انتشار اخبار کذب و خلاف واقع است که متأسفانه، این روزها بازار داغی هم دارد.

    خط و نشان های«قانون جرایم رایانه ای» جهت متعرضان به حریم شخصی

    به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، طبق آخرین آمارها، بیش از ۴۵ میلیون ایرانی با استفاده از گوشی همراه هوشمند، به اینترنت متصل هستند و زیاد آنها در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … عضویت دارند.

    عبارات مهم : شبکه های اجتماعی – انتشار تصویر
    رشد سریع استفاده از اینترنت در ایران، با وجود منافع متعددی که دارد، دردسرساز هم بوده هست. انتشار تصویرهای خانوادگی و شخصی در فضای مجازی، نشر اخبار غیرواقعی و ایجاد نگرانی و اضطراب در جامعه، بعضی از این دردسرها هستند.

    در جریان زلزله اخیر شهر مشهد، شاهد بودیم که چگونه انتشار اخبار دروغ در شبکه های اجتماعی، باعث تشویش اذهان عمومی شد. خوشبختانه «قانون جرایم رایانه ای» در سال ۱۳۸۵، یعنی ۸ سال بعد از وقوع نخستین جرم رایانه ای در ایران، به تصویب رسیده هست.

    بر اساس این قانون که در ادامه به بررسی موادی از آن می پردازیم، جهت بسیاری از اقداماتی که بعضی گمان می کنند فقط یک شوخی راحت محسوب می شود، جرم انگاری شده است است و مرتکبان این جرایم، باید در انتظار مجازات های سنگین مالی و حبس باشند.

    انتشار فیلم و تصویر شخصی دیگران ممنوع است

    انتشار بدون اجازه تصویر ها و فیلم های شخصی دیگران، یکی از مرسوم ترین کارها مجرمانه در اینترنت هست. مطابق ماده ۱۶ «قانون جرایم رایانه ای»، «هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را عوض کردن دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به عوض کردن یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود»، به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

    در صورتی که عوض کردن و تحریف واقع شده، به صورت مستهجن انجام شده است باشد، مجرم به حداکثر هردو مجازات آینده نگری شده است در قانون محکوم می شود.از سوی دیگر، در قانون، جهت انتشار صدا، تصویر و فیلم دیگران، بدون اجازه، حتی به صورت تحریف نشده نیز، جرم انگاری شده است هست.

    بر اساس ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه ای، «هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم شخصی یا خانوادگی یا رازها دیگری را، بدون رضایت او، جز در موارد قانونی، منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود»، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

    بنابراین، قانونگذار در تعیین مجازات جهت انتشار دهنده تصویر، فیلم و صدای افراد، بدون اجازه آنها، در فضای مجازی، تفاوتی میان حالت تحریف یا عوض کردن داده شده است و غیر آن، قائل نشده هست.

    مجازات نشر اکاذیب در اینترنت

    یکی دیگر از انواع جرایم رایانه ای که معمولاً تبعات ناگواری در جامعه به جا می گذارد، انتشار اخبار کذب و خلاف واقع است که متأسفانه، این روزها بازار داغی هم دارد. طبق ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه ای، «هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی، به وسیله سامانه رایانه ای یا مخابراتی، اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد، اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی، به طور صریح یا تلویحی، نسبت دهد، اعم از این که از طریق یادشده، به نحوی از انحا، ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)» به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جریمه نقدی محکوم می شود. این گونه از جرایم که از آنها به «جرایم مطلق» تعبیر می شود، جرایمی هستند که در آنها، صِرف انجام عمل، جرم محسوب می شود و نتیجه انجام آن، تأثیری در جرم بودن یا نبودن عمل نخواهد داشت. بنابراین، افرادی که به عمد دست به چنین اعمالی می زنند و تحت تعقیب قرار می گیرند، نمی توانند وارد نشدن ضرر مادی یا معنوی به غیر را، مستمسکی جهت فرار از مجازات تعیین شده است در قانون قرار دهند.

    مسئولیت فروشندگان اینترنت و مدیران اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و …

    نکته مهم دیگری که نباید از یاد برد، مسئولیت فروشندگان اینترنت و مدیران اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … در برابر محتوایی است که به وسیله بازدیدکنندگان آنها منتشر می شود. بر اساس ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه ای، «ارائه دهندگان خدمات دسترسی [به اینترنت و شبکه های اجتماعی،] موظفند طبق ضوابط فنی و فهرست مقرر از سوی کارگروه (کمیته) تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که در چارچوب قانون تنظیم شده است هست، اعم از محتوای ناشی از جرایم رایانه ای و محتوایی که جهت ارتکاب جرایم رایانه ای به کار می رود را پالایش (فیلتر) کنند.

    در صورتی که عمداً از پالایش (فیلتر) محتوای مجرمانه خودداری کنند، منحل خواهند شد و چنانچه از روی بی احتیاطی و بی مبالاتی، زمینه دسترسی به محتوای غیرقانونی را فراهم آورند، در مرتبه نخسـت، به جزای نقـدی از بیسـت میلیـون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریـال تا یکصـد میلیـون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و در مرتبه دوم به جزای نقدی از یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و در مرتبه سوم، به یک تا سه سال تعطیلی موقت، محکوم خواهند شد.» طبق اطلاعات مندرج در سایت پلیس فتا (http://www.cyberpolice.ir) ، بعضی از این مصادیق مجرمانه عبارتند از :

    «۱- اشاعه فحشا و منکرات، ۲- تحریک، تشویق، ترغیب، ترساندن یا دعوت به فساد و فحشا و ارتکاب جرایم منافی عفت یا انحرافات جنسی، ۳- انتشار، توزیع و معامله محتوای خلاف عفت عمومی(مبتذل و مستهجن)، ۴- تسهیل، تحریک، تشویق، ترغیب، ترساندن یا تطمیع افراد به دستیابی به محتویات مستهجن و مبتذل، ۵- استفاده ابزاری از افراد ( اعم از زن و مرد ) در تصویرهای و محتوا، تحقیر و توهین به جنس زن، تبلیغ تشریفات و تجملات نامشروع و غیرقانونی، ۶- راه اندازی مراکز و پایگاه های همسریابی در فضای مجازی، بدون اخذ مجوز از وزارت ورزش و جوانان، ۷- انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله داده ها یا نرم افزارهایی که صرفاً جهت ارتکاب جرایم رایانه ای به کار می رود، ۸- فروش، انتشار یا در دسترس قرار دادن غیرمجاز گذرواژه ها و داده هایی که امکان دسترسی غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی دولتی یا عمومی را فراهم می کند، ۹- آموزش و تسهیل سایر جرایم رایانه ای، ۱۰- انتشار فیلترشکن ها و آموزش روش های عبور از سامانه های فیلترینگ، ۱۱- انجام هرگونه فعالیت تجاری و اقتصادی رایانه ای مجرمانه، مانند شرکت های هرمی و فعالیت های غیرمجاز مرتبط با بازار اوراق بهادار، ۱۲- محتوایی که جنبش ، ترغیب ، یا دعوت به ارتکاب جرم می کند، ۱۳- انتشار محتوای حاوی جنبش ، ترغیب ، یا دعوت به اعمال خشونت آمیز و خودکشی، ۱۳- تبلیغ و ترویج مصرف موادمخدر، مواد روان گردان و سیگار و ۱۴- درج پیوند(لینک) یا تبلیغ تارنماهای فیلتر شده است یا باز انتشار محتوای مجرمانه نشریات توقیف شده است و رسانه های وابسته به گروه ها و جریانات منحرف و غیر قانونی.»

    منبع: روزنامه خراسان

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: شبکه های اجتماعی | انتشار تصویر | اینترنت | قانونی | رایانه | قانون | تصویر | مجازات | انتشار


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار